torsdag 6 november 2014

Den osynlige

Jag letar efter en 15_årig pojke. Han heter Hilmer i förnamn. Han har ett kort ljust hår, några finna i pannan, smala läppar och allvarliga ögon. Han Väger ungefär 66 kg och är en och åttio cm långt ganska långt kroppsbyggnad. Vid försvinnandet var Hilmer klädd i en vit skjorta och en jacka, han hade på sig ett ganska korta svarta byxor.

Jag är hans bästa vän. Vi är i samma fotbollslag. Hans Mamma berättade för mig att han hade försvunnit i lördags. Det var den sista dagen som jag såg honom. Han var hos sin flickvän Ellen. Först cyklade han ditt och hälsade på henne, innan hon åker till Stockholm. Men hans mamma visst inte det. Det som hon vet var att han skulle hämta sin handduk som han hade glömde det i omklädningsrummet. Det var inga billiga badhanddukar.


 Det behövs ingen föranmälan, eftersom vi kommer att träffas i ICA affär vid klockan två imorgon den 11/14. Ni som vill komma får all information på platsen. Då ni är välkomna.

  
Ring 81283568923 om du har något eller ett bevis som kan leda mig till honom.

Tack / Mahdi.



2 kommentarer:

  1. En bra början. Du har fått med relevant information. Jag har rättat din text och lämnat kommentarer till den. Läs vidare i boken och på tisdag får du tillbaka din text rättad och kommenterad. Bra jobbat Mahdi!

    SvaraRadera
  2. Nu har du fått med en beskrivning av Hilmer, och vad han gjorde innan han försvann. Du skriver så här: "Han var hos sin flickvän Ellen. Först cyklade han ditt och hälsade på henne, innan hon åker till Stockholm. Men hans mamma visst inte det. Det som hon vet var att han skulle hämta sin handduk som han hade glömde det i omklädningsrummet. Det var inga billiga badhanddukar." Jag tycker att du ska skriva var han är på väg sedan, vilket omklädningsrum och var ligger det? Att berätta att flickvännen ska till Stockholm och att handdukarna är billiga behöver du inte ta med. Bra jobbat Mahdi.

    SvaraRadera