fredag 14 mars 2014

Titiyo och Jill Johnson: Orphan girl

Jills veranda är fylld med countrymusik. Hon gillar och intresserade av gamla Amerikans musik som kallas countrymusik. 

Vet du att den har musik är en rasism musik! Förr i tiden var de bara vitta människor som hade rätt att spela countrymusik. 

Titiyo är Svenskteje. hon ska resa till USA för att träffa henns kompis Jills. Då de ska börja lytta efter den svarta kvinna som var den första svarta kvinna som kunde sjunga countrymusik förr i tiden.

Jag komma ihug när de började sjunga tillsammas! Det var mycket kul. 

2 kommentarer:

  1. Titiyo fick upptäcka att saker har förändrats inom countrymusiken och hon fick mycket uppskattning efter sitt uppträdande på baren i Pulaski. Genom att titta på programserien har jag lärt mig mycket om musikstilen country.

    SvaraRadera
  2. till och med jag ockå gillar countrymusik. Jag brukar spela hemma.

    SvaraRadera